Avancerad sökning
 Bomans Foto, - Webbutik powered by www.talex.se
 Meny
  HemFramkallning nätId och KörkortKontakta oss Kontokund - Logga in Min inköps-/önskelista Varukorg Kassa  
 Webbshop
  Övrigt

Sekretess & cookies
Vår butik
Villkor
Kontakta oss
Sitemap
  Nyhetsbrev



  Tipsa en vän
 

Tipsa en vän om den här produkten.

PriceRunner Köpskydd

NIKON D5200 18-55 VR, Brons
[23-6500000355]

SEK: 6.290:-

Upptäck nya perspektiv med den inspirerande D5200.

Från fantastiska foton till filmer med flyt i full HD – denna digitala systemkamera lyfter fram din kreativa sida.

Den flexibla vinklingsbara monitorn ger dig ett utökat synfält och tillgång till nya vyer. CMOS-sensorn i DX-format med 24,1 megapixlar fångar extremt detaljerade bilder och det avancerade autofokussystemet med 39 punkter hittar alltid rätt. Nikons otroligt exakta ljusmätningssensor med 2 016 pixlar ser till att exponeringen blir exakt även vid svåra ljusförhållanden.

Du kan applicera specialeffekter för filmer eller stillbilder i realtid och Nikons trådlösa mobiladapter gör det möjligt att skicka det du har skapat direkt till en kompatibel smart telefon så att du kan skicka det direkt.
Egenskaper:

24,1 MP CMOS-sensor i DX-format: skapa härligt detaljerade foton och filmer. Du kan beskära bilder utan att förlora något på detaljnivå och stora utskrifter av fotografierna blir supersnygga.

Vinklingsbar monitor: vrid den, vinkla den, luta den – utforska din kreativitet med denna mångsidiga roterbara monitor. Ta unika bilder, inklusive självporträtt, från vilken vinkel som helst.

Inspireras av D-film: Spela in videoklipp i detaljerad full HD som du vill dela. Dra nytta av smidig filminspelning (upp till 60/50i) och en inbyggd stereomikrofon.

Trådlös mobiladapter WU-1a: Dela bilder direkt från D5200 till en smartphone eller surfplatta som kör Android™ eller iOS™* eller fjärrstyr kameran via enheten.

EXPEED 3: Nikons snabba och kraftfulla bildhanteringssystem ger snabb respons, otroligt klara bilder med utmärkt färgåtergivning och förbättrad filminspelning.

Hög ISO (100-6400, kan utökas till motsvarande 25 600): njut av friheten som du får med topprestanda i svagt ljus. Ta detaljerade bilder även i svag belysning och skarpa bilder av snabbrörliga motiv.

39-punkters AF-system: Med 39 fokuspunkter (av vilka 9 är korsformade) för överlägsen exakthet. Avancerad motivföljande AF med 3D behåller fokus även på de minsta motiven, oavsett hur oförutsägbart de rör sig.

RGB-mätsensor med 2 016 pixlar: ger exakt mätning för rätt exponering och skickar data till systemet för motivigenkänning som optimerar inställningarna för autoexponering, autofokus och automatisk vitbalans.

Effektläge: skapa bilder och filmer som står ut från mängden med ett antal specialeffekter, inklusive Selektiv färg och Miniatyr. Du kan se den valda effekten i realtid när du fotograferar.

5 bps seriefotografering: ta actionbilder med hela fem bilder per sekund och fånga snabba rörelser eller miner i exakt rätt ögonblick.

AF-lägen för D-film: livevisningens autofokus är aktivt när du filmar. Håll motiven i fokus med aktiv servo-AF (AF-F). Koppla av och låt kameran hålla reda på motivet med motivföljande AF eller ansiktsprioriterande AF.

HDR (stort dynamiskt omfång): fånga fler detaljer när du fotograferar i situationer med hög kontrast. Detta är perfekt för motiv som är stilla; kameran tar två bilder med olika exponering varje gång slutaren utlöses för att sedan kombinera dem till en enda fantastisk bild med naturlig kontrast.

Aktiv D-Lighting: bibehåll teckningen i både skuggor och högdagrar när du tar bilder i starkt ljus eller i motljus. Idealisk vid fotografering av motiv i rörelse.

16 motivlägen: Ta bra bilder genom att enkelt välja det läge som passar motivet eller situationen du fotograferar. Motivtyper optimerar inställningar som slutartid, ISO och bländare, vilket är idealiskt om du snabbt vill ta perfekta bilder eller inte är van vid fotografering med digital systemkamera.

Högupplöst LCD-monitor: se alla detaljer i bilder och filmer tack vare den högupplösta 7,5 cm vinklingsbara LCD-monitorn med 921 000 punkter med bred betraktningsvinkel och hög kontrast. Komponera bilder eller använd specialeffekter med klarhet, oavsett om du fotograferar inom- eller utomhus.

Intelligent design: det kompakta kamerahuset med låg vikt och överlägsen ergonomi gör det till ett nöje att fotografera. Kamerans grepp är både bekvämt och säkert. Tydliga menyer och snabbvalsknappar för funktioner som används ofta, t.ex. D-film och Livevisning, gör användningen snabb och intuitiv.

Trådlös fjärrkontroll: Nikons trådlösa fjärrkontroller WR-R10 och WR-T10 är extratillbehör som du kan använda för att styra viktiga kamerafunktioner på avstånd, även om det finns hinder mellan dig och kameran. De här enheterna är perfekta för självporträtt och kan eliminera kameraskakningar under slutarutlösningen.

NIKKOR-objektiv: Dra nytta av Nikons legendariska NIKKOR-objektiv och få ut så mycket som möjligt av kamerans upplösning på 24 megapixlar. Ta bilder med livfulla färger och slående kontrast. Spela in film med skarpa detaljer eller experimentera med filmiska effekter.

  • * Kompatibel med iOS och Android™ smarta enheter. Den här funktionen kräver ett särskilt program som kan laddas ner kostnadsfritt från Google Play™ och iTunes Store®. Android, Google, Google Play, YouTube och andra märken är varumärken som tillhör Google Inc.
    Specifikationer:

    TypDigital spegelreflexkamera
    ObjektivfästeNikon F-fattning (med AF-kontakter)
    Effektiv bildvinkelNikon DX-format: brännvidden motsvarar cirka 1,5x FX-formatets bildvinkel
    Effektiva pixlar24,1 miljoner
    Bildsensor23,5 x 15,6 mm CMOS-sensor
    Totalt antal pixlar24,71 miljoner
    System för dammreduceringRengöring av bildsensor, referensbilddata för borttagning av damm i bilden (programmet Capture NX 2 krävs (säljs separat))
    Bildstorlek (pixlar)6 000 × 4 000 (Stor), 4 496 × 3 000 (Medium), 2 992 × 2 000 (Liten)
    FilformatNEF (RAW): 14-bitars, komprimerad JPEG: kompatibel med JPEG-Baseline standard med låg (ca 1:4), normal (ca 1:8) eller hög (ca 1:16) komprimering (omvänd mot kvalitet), NEF (RAW) + JPEG: Varje fotografi lagras i både NEF (RAW) och JPEG-format
    Picture Control-systemStandard, Neutral, Livfull, Monokrom, Porträtt, Landskap. Vald Picture Control kan ändras. Lagring av anpassade Picture Controls
    MediaSD-minneskort (Secure Digital) och UHS-I-kompatibla SDHC- och SDXC-minneskort
    FilsystemDCF ((ursprungligen japansk) standard för hantering av bildfiler i kameror) 2.0, DPOF (Digital Print Order Format), Exif (överförbara bildformat för digitalkameror) 2.3, PictBridge
    SökareSpegelreflexsökare med pentaspegel i ögonnivå
    SökartäckningCirka 95 % vågrätt och 95 % lodrätt
    FörstoringCirka 0,78 × (50 mm f/1,4-objektiv vid oändlighet, -1,0 m-1)
    Ögonpunkt17,9 mm (–1,0 m–1; från mitten av sökarokularet)
    Dioptrijustering-1,7–+0,7 m-1
    MattskivaBriteView Clear Matte screen Mark VII typ B
    Reflekterande spegelSnabb återgång
    ObjektivbländareOmedelbart återgående, elektroniskt styrd
    Kompatibla objektivAutofokus tillgänglig med AF-S- och AF-I-objektiv. Autofokus är inte tillgängligt med andra typer av G- och D-objektiv, AF-objektiv (IX NIKKOR och objektiv för F3AF stöds inte) och AI-P-objektiv. Icke-CPU-objektiv kan användas i exponeringsläge M men då fungerar inte kamerans exponeringsmätare. Den elektroniska avståndsmätaren kan användas med objektiv som har en maximal bländare på f/5,6 eller större.
    SlutartypElektroniskt styrd, vertikalt rörlig skärpeplansslutare
    Slutartid1/4 000–30 s i steg om 1/3 eller 1/2 EV; bulb; tid (trådlös fjärrkontroll ML-L3 krävs, säljs separat)
    BlixtsynktidX = 1/200 sek., synkroniseras med slutaren vid 1/200 sek. eller längre
    UtlösarlägeEnkelbild, serietagning L, serietagning H, självutlösare, fördröjd fjärrstyrning, ML-L3, fjärrstyrning utan fördröjning, ML-L3, tyst läge, intervalltimerfotografering stöds
    SerietagningshastighetUpp till 3 bps (L) eller 5 bps (H)
    Självutlösare2 s, 5 s, 10 s, 20 s; 1 till 9 exponeringar
    MätningslägeTTL-exponeringsmätning med 2 016-pixlars RGB-sensor
    MätmetodMatrismätning: 3D-färgmatrismätning II (typ G- och D-objektiv), färgmatrismätning II (andra CPU-objektiv), centrumvägd mätning: 75 % vikt ges till en cirkel på 8 mm i bildens mitt, Spotmätning: Mäter i en cirkel på 3,5 mm (cirka 2,5 % av bildens yta) centrerad på aktiv fokuspunkt
    Mätomfång (ISO 100, f/1,4-objektiv, 20 °C°)Matrismätning eller centrumvägd mätning: 0-20 EV Spotmätning: 2-20 EV
    ExponeringsmätningskopplingProcessor
    LägeAutolägen (auto, auto (avstängd blixt)), programautomatik med flexibelt program (P), slutartidsstyrd automatik (S), bländarstyrd automatik (A), manuell (M), motivtyper (porträtt, landskap, barn, sport, närbild, nattporträtt, nattlandskap, fest/inomhus, strand/snö, solnedgång, skymning/gryning, husdjursporträtt, levande ljus, blommor, höstfärger, mat), specialeffektlägen (mörkerfotografering, färgläggning, miniatyreffekt, selektiv färg, silhuett, högdagerbild, lågdagerbild)
    ExponeringskompensationKan justeras med -5 - +5 EV i steg om 1/3 eller 1/2 EV i lägena P, S, A och M
    GafflingExponeringsgaffling: 3 bilder i steg om 1/3 eller 1/2 EV, Vitbalansgaffling: 3 bilder i steg om 1, Aktiv D-Lighting-gaffling: 2 bilder
    ExponeringslåsningLjusstyrkan låst vid avkänt värde med AE-L/AF-L-knapp
    ISO-känslighet (rekommenderat exponeringsindex)ISO 100 – 6 400 i steg om 1/3 EV. Kan även anges till cirka 0,3, 0,7, 1 eller 2 EV (motsvarande ISO 25 600) över 6 400, automatisk ISO-känslighet kan användas
    Aktiv D-LightingAuto, extra hög, hög, normal, låg eller av
    AutofokusNikon Multi-CAM 4800DX autofokussensormodul med TTL-fasdetektering, 39 fokuspunkter (inklusive 9 sensorer av korstyp) och AF-hjälplampa (räckvidd cirka 0,5–3 m)
    Detektionsområde1 till +19 EV (ISO 100, 20 °C)
    ObjektivservoAutofokus (AF): Enpunkts servo-AF (AF-S), kontinuerlig servo-AF (AF-C), automatiskt val av AF-S/AF-C (AF-A), förutsägande fokusföljning som aktiveras automatiskt utifrån motivets position, Manuell fokusering (MF): Elektronisk avståndsmätare kan användas
    FokuspunktKan väljas från 11 eller 39 fokuspunkter
    AF-områdeslägeEnpunkts-AF, dynamiskt AF-område med 9, 21 eller 39 punkter, 3D-följning, automatiskt AF-område
    FokuslåsDu kan låsa fokuseringen genom att trycka ner avtryckaren halvvägs (enpunkts servo-AF) eller genom att trycka in AE-L/AF-L-knappen
    Inbyggd blixtAuto, porträtt, barn, närbild, nattporträtt, fest/inomhus, husdjursporträtt, färgläggning: Automatisk blixt som fälls upp automatiskt P, S, A, M, mat: Manuell uppfällning med låsknapp
    LedtalCirka 12/39, 13/43 med manuell blixt (m, ISO 100, 20 °C)
    BlixtkontrollTTL: i-TTL-blixtkontroll med 2 016-pixlars RGB-sensor finns med den inbyggda blixten och SB-910, SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 eller SB-400, i-TTL-balanserad upplättningsblixt för digitala systemkameror i kombination med matrismätning eller centrumvägd mätning samt standard i-TTL-blixt för digitala systemkameror med spotmätning
    BlixtlägeAuto, automatisk med röda ögon-reducering, automatisk långsam synk, automatisk långsam synk med röda ögon-reducering, upplättningsblixt, röda ögon-reducering, långsam synk, långsam synk med röda ögon-reducering, långsam synk på bakre ridå, synk på bakre ridå, av
    Blixtkompensering-3 till +1 EV i steg om 1/3 eller 1/2 EV
    Blixt klar-indikatorTänds när den inbyggda blixten eller ett externt blixtaggregat har laddats upp helt, blinkar när blixten har utlösts med full styrka
    TillbehörsskoISO 518-tillbehörssko med synkroniserings- och datakontakter samt säkerhetslås
    Nikon Creative Lighting System (CLS)Avancerad trådlös blixt stöds med SB-910, SB-900, SB-800 eller SB-700 som masterblixt, eller SU-800 som kontrollenhet, färginformation från blixt stöds med alla CLS-kompatibla blixtenheter
    SynkterminalSynkterminaladapter för tillbehörssko AS-15 (säljs separat)
    VitbalansAutomatisk, glödlampa, lysrör (7 typer), direkt solljus, blixt, molnigt, skugga, manuellt förinställt värde. Alla med finjustering utom manuellt förinställt värde.
    Livevisning ObjektivservoAutofokus (AF): Enpunkts servo-AF (AF-S), kontinuerligt servo-AF (AF-F) manuell fokusering (MF)
    Livevisning AF-områdeslägeAnsiktsprioriterande AF, brett autofokusområde, normalt autofokusområde, motivföljande AF
    Livevisning AutofokusKontrastavkännande AF var som helst i bilden (kameran väljer fokuspunkt automatiskt när ansiktsprioriterande AF eller motivföljande AF har valts)
    Livevisning – Automatisk motividentifieringTillgängligt i lägena auto och auto (blixt avstängd)
    FilmmätningTTL-system för exponeringsmätning med en huvudbildsensor
    MätmetodMatris
    Film – Bildstorlek (pixlar) och bildhastighet1 920 x 1 080, 60i (59,94 fält/s)/ 50i (50 fält/s)*, hög/normal 1 920 x 1 080, 30 p (progressiv)/25p/24p, hög/normal 1 280 x 720, 60p/50p, hög/normal 640 x 424, 30p/25p, hög/normal Bildhastigheter på 30p (faktisk bildhastighet 29,97 bps), 60i och 60p (faktisk bildhastighet 59,94 bps) finns tillgängliga när NTSC har valts i videoläget. 25p, 50i och 50p är tillgängliga när PAL har valts i videoläget. Faktisk bildhastighet när 24p väljs är 23,976 bps. *Sensorutdata är cirka 60 eller 50 bps.
    FilmfilformatMOV
    VideokomprimeringAvancerad videokodning H.264/MPEG-4
    LjudinspelningsformatLinjär PCM
    LjudinspelningsenhetInbyggd eller extern stereomikrofon, justerbar känslighet
    Film – ISO-känslighetISO 200–6 400, kan även anges till cirka 0,3, 0,7, 1 eller 2 EV (motsvarande ISO 25 600) över ISO 6 400
    Monitor7,5 cm (3 tum) vinklingsbar TFT-monitor med 921 000 punkter (VGA), 170 graders betraktningsvinkel, cirka 100 % sökartäckning och justering av ljusstyrkan
    UppspelningHelskärms- och miniatyrbildvisning (4, 9 eller 72 bilder eller kalender) med visningszoom, filmvisning, bild-/filmspel, histogramvisning, högdagrar, automatisk bildrotering och bildkommentar (upp till 36 tecken)
    USBHöghastighets-USB
    VideoformatNTSC, PAL
    HDMI-utgångHDMI-minikontakt (typ C)
    TillbehörskontaktTrådlös fjärrkontroll: WR-R10 trådlös fjärrkontroll (säljs separat) Trådutlösare: MC-DC2 (säljs separat) GPS-enhet: GP-1 (säljs separat)
    AudioingångMinistereokontakt (3,5 mm diameter)
    Språk som stödsArabiska, danska, engelska, finska, franska, grekiska, hindi, indonesiska, italienska, japanska, kinesiska (förenklad och traditionell), koreanska, nederländska, norska, polska, portugisiska (Portugal och Brasilien), rumänska, ryska, ungerska, spanska, svenska, thai, turkiska, tyska, ukrainska
    BatteriEtt uppladdningsbart litiumjonbatteri EN-EL14
    NätadapterNätadapter EH-5b; kräver strömkontakt EP-5A (säljs separat)
    Stativgänga1/4 tum (ISO 1222)
    Mått (B × H × D)Cirka 129,0 × 98,0 × 78,0 mm
    ViktCirka 555 g med batteri och minneskort, men utan kamerahuslock. Cirka 505 g (endast kamerahus)
    Driftmiljö – temperatur0 °C – 40 °C
    Driftmiljö – luftfuktighet85 % eller mindre (ingen kondensation)
    Medföljande tillbehörUppladdningsbart litiumjonbatteri EN-EL14 (med polskydd), batteriladdare MH-24, kamerarem AN-DC3, USB-kabel UC-E17, audio-/videokabel EG-CP16, sökarlock DK-5, lock till tillbehörssko BS-1, ögonmussla DK-20, kamerahuslock BF-1B, cd-rom med ViewNX 2, användarhandbok
 NIKON D5200 18-55 VR, Brons
Klicka för förstoring
   
   Recensioner  Antal: 


Sekretess & cookies
Vår butik
Villkor
Kontakta oss
Sitemap
  Nyhetsbrev





Copyright © 2013 - 2018 Bomans Foto

Med reservation för tryckfel och förändringar.

Öppettider
Måndag-Fredag 10-18
Torsdag 10-19
Lördag 10-14



Powered by
Talex Webshop

rolf@bomansfoto.se     |     Bomans Foto     Nytorget 1,     442 32 Kungälv,     Sweden,     0303-211151     |     556066-6991